Monikulttuurisuuden ongelmat ja huomioon ottaminen päiväkodeissa.

Kysytty

Monikulttuurisuuden ongelmat ja huomioon ottaminen päiväkodeissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jämsänkosken kaupunginkirjastosta löytyy seuraavat aiheeseen liittyvät kirjat:
- Sosiaalihallitus. Pakolaislasten päivähoitotyöryhmä: Kulttuurien kohtaaminen päivähoidossa, ISBN 951-47-1544-6, 1988
- Hyvinvointi ja perusturva, ISBN 951-755-480-X, 2000
- Wahlström, Riitta: Suvaitsevuuteen kasvattaminen, ISBN 951-0-21147-8, 1996

Internetistä löytyy Aija Kurolan, Tuija Sutisen ja Airi Tiaisen artikkeli Monikulttuurisuus rikkautena, kokemuksia Hakan päiväkodista (http://sokl.joensuu.fi/verkkojulkaisut/esiopetus/PDFt/Haka.pdf ).

Aleksi-artikkeliviitetietokannasta löytyy mm. seuraavat artikkeliviitteet:
- Lammi-Ketoja, Ulla-Maija: Lapsen paras yhdistää vanhempia kaikissa kulttuureissa. Lapsen maailma 2002; 2; 32-33
- Karppanen, Esko: Maahanmuuttajalasten päivähoito Oulussa. Lastentarha 2001; 5; 39
- Romppainen, Päivi: Villa Familiaris on kulttuurien kohtaamispaikka. Lastentarha 2001; 5; 35-38
- Piironen-Malmi, Ulla: Vanhemmat tärkeitä monikulttuuriselle päiväkodille. Lastentarha 2000; 5; 26-29
- Loukkola, Riitta: Päivähoidossa in English. Kaks' plus 1999; 4; 50-53