Eikö kirjaston kodonneita kirjoja korvata uusilla?

Kysytty

Sain luettua kirjastosta varaamani kirjan ja kun lähdin etsimään jatko-osaa niitä oli olemassa 1 kappale joka oli kadonnut. Mietin, että eikö yleensä kadonneiden tilalle tarvitse ostaa uusi tai onko mahdollista tilata uutta kirjaa kadonneen tilalle. Kirjan nimi olisi The heart of betrayal, Mary E. Pearson. Toinen kirja jota kirjastossa ei ollut jatko-osana olisi Queen of volts, Amanda Foody.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jatko-osat näyttävät valitettavasti kadonneen (tai tilausta ei ole voitu toimittaa.)

Yritämme toki hankkia kokonaisia sarjoja, mutta aina emme siinä onnistu. Voi olla, ettemme huomaa sarjan uusinta osaa tilausta tehdessämme tai emme huomaa viimeisen kappaleen katoamista.

Jos kirjan julkaisemisesta on jonkin verran aikaa, saattaa painos olla loppu. Joudumme odottelemaan uutta painosta.

Onneksi Mary E. Pearsonin kirja on aika uusi. Emme vain ole huomanneet, että ainut kappale on kadonnut. Siitä kannattaa tehdä hankintaehdotus. https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Hankintaehdotus

Joskun myös kirjan ilmestyminen lykkäytyy tai jostain syystä sopimustoimittajamme ei ole saanut kirjaa listoilleen. Amanda Foodyn kirja saattaa olla tällainen tapaus. Jälleen kannattaa tehdä hankintaehdotus.

Jos kirjaa ei saada hankituksi Helmet kokoelmiin, voi siitä tehdä kaukopalvelupyynnön. https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu Kaukolainat ovat maksullisia.