Moikka! Onko olemassa kirjaa tai mitä tahansa teosta, joka esittelisi kuvitelman/unelman/suunnitelman sellaisesta maailmanjärjestyksestä tai tapahtumaketjusta,…

Kysytty

Moikka! Onko olemassa kirjaa tai mitä tahansa teosta, joka esittelisi kuvitelman/unelman/suunnitelman sellaisesta maailmanjärjestyksestä tai tapahtumaketjusta, jossa ilmastokatastrofin eteneminen estettäisiin? Etsin rohkeaa unelmaa, joka ei listaa nykyisiä uhkakuvia vaan vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa niiden uhkakuvien toteutuminen estetään. Kiitokset!

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti emme löytäneet yhtään kaunokirjallista teosta, joka kuvaisi ekokatastrofin estämistä. Tietäisikö joku lukijoista tällaisen?

0 ääntä

Kommentit

Suositus myös täältä Kim Stanley Robinsonin viime syksynä ilmestynelle romaanille The Ministry for the Future, joka on saanut englanninkielisessä maailmassa paljon huomiota.

Tieteisfiktiosta keskusteltaessa on toisinaan käytetty termiä "solarpunk" kuvaamaan laajemmin tulevaisuudenkuvia, joissa ongelmat on ratkaistu ja ihmiskunnan tulevaisus vaikuttaa lupaavalta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Solarpunk
https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/SolarPunk

Kiitos vinkeistä! Tsekkaan.