Moikka! Olisiko mahdollista saada kirjastoonne kirja,joka kertoo eläinten oikeuksista?

Kysytty

Moikka! Olisiko mahdollista saada kirjastoonne kirja,joka kertoo eläinten oikeuksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et osoittanut kysymystäsi millekään tietylle kunnalle, joten tässä ylipäätänsä muutamia eläinsuojeluun ja eläinten oikeuksiin liittyviä kirjoja, joita voit tiedustella kenties lähi kirjastostasi:
Steng: Eläinsuojelu ja rikosoikeus (1999), Eläinsuojelun vuosikirja, julk. Eläinsuojeluliitto Animalia (1999),
Vilkka: Eläinten tietoisuus ja oikeudet - kettutyttöfilosofiaa ja susietiikkaa (1996), Tengvall: Eläinten puolesta - eläinten ystävän käsikirja (1993), Singer: Oikeutta eläimille (1991)
Lisäksi kannattaa selailla Eläinsuojeluliitto Animalian Animalia-lehteä. Animalia ry:n osoite on
http://www.animalia.fi/

1 ääntä

Kommentit

voisiko joku kerto hieman tuoreemmista kirjoista eläinaktivismista ? siitä olisi paljon hyötyä.

Asiasanoilla eläinaktivismi, eläinsuojelu, eläinkokeet, eläintenoikeusliikkeet kannattaa etsiä kirjastojen tietokannoista ja seuloa tuloksista mielenkiintoisimmat.

Tässä joitain poimintoja:
Singer, Peter, Oikeutta eläimille : eläinten vapautuksen filosofiaa; [suomentanut ja Suomea koskevin tiedoin täydentänyt Helena Tengvall] [Helsinki] :

Eläinsuojeluliitto Animalia, 2007 (päivitetty versio tuosta yllä mainitusta).

Gunnarsson, Karin, Eläinystävällisen kuluttajan opas; suomentanut ja Suomen oloihin soveltanut Helena Telkänranta. Helsinki : Eläinsuojeluliitto Animalia, 2006 (Kuopio : Suomen Graafiset Palvelut) 3. korj. p.

In defense of animals : the second wave. Edited by Peter Singer. Malden (Mass.) : Blackwell Publishing, 2006

Koe-eläinetiikkaa. Toim. Paula Hirsjärvi ... [et al.] Helsinki : Yliopistopaino, 2005

Aaltola, Elisa, Eläinten moraalinen arvo. Tampere : Vastapaino, 2004 (Keuruu : Otava)

Animal rights : current debates and new directions. Edited by Cass R. Sunstein and Martha C. Nussbaum ; [contributors: Elizabeth Anderson ... et al.] Oxford : Oxford University Press, 2004

Animalian sivuilla on edelleen ajantasaista tietoa eläinsuojelusta.

Toimitus