Luin ala-aste ikäisenä kirjan tytöstä, joka alkoi varastaa kaupasta. Mikä kirja mahtaa olla kyseessä?

Kysytty

Moikka! Olen kuumeisesti yrittänyt etsiä kirjaa jonka luin ala-aste ikäisenä. Nyt ikää 22v.
Kirja kertoi tytöstä joka alkoi varastaa kaupasta. Muistan, että kaverien painostuksella aloitti ja vaatekaupassa puki varastetut vaatteet omien alle. Jäi tästä kiinni äidilleen ja sai opetuksen. Muistikuvat ovat hatarat, mutta muistan että kirja oli todella suosittu kaveriporukassani ja tykkäsin siitä itsekkin hurjasti. En vain ikävä kyllä saa nimeä mieleeni mitenkään..

Vastaus

Vastattu

Muistelemasi elämänmakuinen kirja on Karo Heikkisen Sirpale, jossa Emmi vaihtaa koulua ja joutuu huonoon seuraan.

Kiva kun hyvä kirja jäi mieleen: vinkkasimme tätä 10 vuotta sitten ahkerasti 4.-luokkalaisille :)