Moikka moi, ja hyvää tiistaita! Osaatteko sanoa, mistä saisi lainaksi Sibeliuksen Finlandia-hymnin nuotteja Helsingin kirjastoista? Etenkin 1900-luvun alun…

Kysytty

Moikka moi,

ja hyvää tiistaita!

Osaatteko sanoa, mistä saisi lainaksi Sibeliuksen Finlandia-hymnin nuotteja Helsingin kirjastoista? Etenkin 1900-luvun alun nuotit kiinnostaisivat.

Ystävällisin terveisin,

Antti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et kertonut kysymyksessäsi, etsitkö sovitusta esimerkiksi kuorolle tai jollekin tietylle soittimelle. Helmet-kirjastojen vanhin Finlandia-nuotti on pianosovitus vuodelta 1905 ja se  sisältyy kokoelmaan Suomen nuorisolle : kokoelma pidettyjä koti- ja ulkomaisia, pianolla helposti soitettavia kappaleita. Nuottia säilytetään Tikkurilan kirjastossa. Saat Helmet-hausta esille kaikki Finlandia-nuotit (kokonaisteokset), kun valitset nimekkeeksi Finlandia, op26.Hymni ja rajoitat hakutuloksen nuottiaineistoon. Helmet-kirjastojen lisäksi nuotteja on tarjolla ja lainattavissa esimerkiksi Sibelius Akatemian kirjastossa Musiikkitalossa https://lib.uniarts.fi/. Musiikkitalon kirjasto on kaikille avoin, siellä voi hankkia Arsca-kirjastokortin, joka käy kaikissa taidekirjastoissa.