Moikka Miten saan kirjastokortin toimimaan kännykässä/ applikaatiossa ilman fyysistä korttia. Yritin etsiä näiltä webbisivuilta ohjeita tuloksetta. Täti sanoi…

Kysytty

Moikka Miten saan kirjastokortin toimimaan kännykässä/ applikaatiossa ilman fyysistä korttia.
Yritin etsiä näiltä webbisivuilta ohjeita tuloksetta. Täti sanoi että kortin tiedot saa jotenkin kännykkäänkin joka käy lainatessa kirjastossa. Onko jokin applikaatio joka pitää ladata kännyyn ja sen jälkeen täyttää korinntiedot tms?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keski-verkkokirjastossa on tähän ohjeita sivulla https://keski.finna.fi/Content/help_opac#cards

Kirjastokortin liittäminen tiliin

Kirjaudu puhelimellasi Keski-verkkokirjastoon (www.keski.finna.fi) kirjastokorttisi numerolla ja PIN-koodillasi.

Valitse Oma tili ja sieltä Kirjastokortit-välilehti, minkä jälkeen näet kirjastokorttisi viivakoodeineen ja voit käyttää sen viivakoodia useimmissa kirjastoissamme näyttämällä sen puhelimesta lainausautomaateilla yms.