Moikka, kysyisin lukuvinkkejä 11 v pojalle, Potterit ja Soturikissat luettu jo, viimeeksi tykkäsi tosi paljon Suvi Nurmen Routala-kirjoista, harmi että niitä…

Kysytty

Moikka, kysyisin lukuvinkkejä 11 v pojalle, Potterit ja Soturikissat luettu jo, viimeeksi tykkäsi tosi paljon Suvi Nurmen Routala-kirjoista, harmi että niitä on vasta 2 kpl. Kiinnostaa myös linkit mahdollisiin suosituslistoihin tämän ikäisille. Nuorten kirjat voivat olla vielä liian hurjia tms., eli mitä suosittelisit esiteineille?

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin ehdotuksia:

Thomas Taylor: Malamanteri ja jatko-osat: Merellistä, tunnelmallista fantasiaa

Tuutikki Tolonen: Agnes ja unien avain ja jatko-osa: Muistuttaa jonkun verran Routala-sarjaa

Åsa Larsson: Pax-sarja: Hyvin jännittävää, poikamaista fantasiaa, monta ohutta osaa

Holly Black: Magisterium-sarja: Noitakoulufantasiaa vähän Potterin tyyliin

Catherine Doyle: Myrskynvartijan saari ja jatko-osa

Mikki Lish: Taikuuden talo ja jatko-osa

Lisää ehdotuksia voi löytää esimerkiksi Vaski-verkkokirjaston lasten sivuilta kohdasta Lukudiplomit:

https://vaski.finna.fi/Content/lapset