Kahden ulottuvuuden dekkari?

Kysytty

Moikka. Etsin dekkaria, joka on ilmestynyt luullakseni 10 vuoden sisällä. Kannen värityksestä muistan mustan, punaisen ja sinisen. Tarina kertoo poliisista ja sijoittuu kaupunkiin, jonka asukkaat elävät ikään kuin kahdessa eri ulottuvuudessa. Toisen ulottuvuuden väki näkyy ikäänkuin harmaina varjoina, eikä heillä ole lupa ottaa katsekontaktia tai olla muutenkaan tekemisissä toistensa kanssa. Käy kuitenkin niin että toisen ulottuvuuden asukas tapetaan "väärälle" puolelle ja paikallinen plliisi joutuu tätä tutkimaan ajautuen sitten vaarallisiin tilanteisiin "vastapuolen" kanssa. Yhteisössä oli vielä jotain "ilmiantajia" tai matrixin kaltaisia agentteja, jotka vahtii ettei eri ulottuvuuksien väki ole tekemisissä toistensa kanssa. Keksiskö joku mikä tämän kirjan nimi on. Haluaisin lukea uudelleen. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä China Miévillen romaani Toiset? Kansi ja sisältö tuntuisivat vastaavan kuvaustasi. Voit tarkistaa kannen ja sisällön kuvauksen osoitteesta https://www.risingshadow.fi/artikkelit/63-artikkelit/kirja-arvostelut/315-arvostelu-china-mieville-toiset löytyvästä Juha Salmen arvostelusta.

0 ääntä

Kommentit

Mnulle tuli tuosta kuvauksesta mieleen Filip Alexandersonin kirja Esikoinen.
Kannen värit eivät kuitenkaan täsmää.