Mitkä ovat tällä hetkellä suosituimpia kirjoja nuorilla ja aikuisilla? saisinko tietoa nuorten ja aikuisten kirjallisuudesta??

Kysytty

Mitkä ovat tällä hetkellä suosituimpia kirjoja nuorilla ja aikuisilla? saisinko tietoa nuorten ja aikuisten kirjallisuudesta??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston näkökulmasta suosituimmat romaanit tällä hetkellä ovat Finladiapalkinnon voittanut Kjell Westön "Missä kuljimme kerran (Otava, 2006), Laila Hirvisaaren Imatrankoski -sarjan toinen osa "Myrskyn edellä" (Otava, 2006) ja Reko ja Tina Lundanin "Viikkoja, kuukausia" (WSOY, 2006). Tietokirjoista puolestaan Erkki Tuomiojan "Häivähdys punaista: Hella Wuolijoki ja hänen sisarensa Salme Pekkala vallankumouksen palvelussa" (Tammi, 2006) on suosituin.
Nuorten kirjosta Ilkka Remeksen "Kidottu koodi" (WSOY, 2006)
ja Louis Sacharin "Riskitekijä" (Otava, 2006) ovat suosittuja. Erittäin paljon luettuja ovat myös erilaiset sarjat. Yksittäisistä kirjoista mainittakoon esim. R.L.Stinen Nightmare room -trilogian kolmas osa "Ei eloonjääneitä" (WSOY, 2006) ja Iso-Werneri -sarjasta Jusa Peltoniemen Hinapulkka -kirjat. J.K.Rowlingin Harry Potter -kirjat ovat edelleenkin suosittuja.