Mitkä ovat suomen viisi enten muutetuinta kuntaa eli muuttovoittokuntaa? Entä mistä kunnista muutetaan eniten pois? Mistä löydät vastaukset näihin kysymyksiin?…

Kysytty

Hei! Mitkä ovat suomen viisi enten muutetuinta kuntaa eli muuttovoittokuntaa? Entä mistä kunnista muutetaan eniten pois?
Mistä löydät vastaukset näihin kysymyksiin? Kiitos näin etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viisi eniten muutettua kuntaa ovat järjestyksessä: Helsinki, Tampere, Turku, Oulu ja Kuopio.
Suurimpia muuttotappiokuntia ovat Salo, Kerava, Vantaa, kajaani ja Kemi.

Tiedot löytyvät Tilastokeskuksen tietokantataulukoista edeten tilastokeskus.fi > Tilastot > Väestö > Muuttoliike > Taulukot
Tietokantataulukot: Veloituksettomat PX-Web taulukot

https://www.stat.fi/tietokantataulukot?topic=vae&statistic=muutl

Tilastot ovat taulukossa "Kuntien välinen muuttoliike...". Valitse osataulukko jälkimmäisestä taulukosta. Valitse alueista jokainen kunta maalaamalla listaa alaspäin, ota vuosi 2012, muuton suunnasta valitse kuntien välinen nettomuutto, sukupuolesta sukupuolet yhteensä ja iästä ikäluokat yhteensä ja paina jatka. Taulukon voi lajitella nuoli ylös ja nuoli alas sinisellä painikkeella ja sitten painamalla ikäluokat yhteensä sarakeotsikkoa.

11 ääntä

Kommentit

Hei, vastaukseen voisi vielä lisätä maahanmuuton ja maastamuuton vaikutukset, koska kysymyksestä ei käy ilmi, että kysyjä haluaa tietää pelkästään Suomen sisäisen muuton. Viisi suurinta kokonaisnettomuuttokuntaa olivat 2012 (huom! 2013 tiedotkin ovat saatavilla) suurimmasta pienimpään Helsinki, Espoo, Turku, Tampere ja Oulu. Vastaavasti suurimmat tappiokunnat olivat suurimmasta vähenemästä pienimpään Salo, Kuusamo, Kerava, Uusikaupunki ja Nivala.