Mitkä ovat ne valtiot, joiden asukkaista enemmistö on siirtolaisten jälkeläisiä?

Kysytty

Mitkä ovat ne valtiot, joiden asukkaista enemmistö on siirtolaisten jälkeläisiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maailmassa on hyvin vähän maita, joissa alkuperäiskansojen edustajat ovat enemmistönä. Muut kuin alkuperäiskansojen edustajat ovat tulleet maahan jossakin vaiheessa esim. siirtolaisina tai pakolaisina. Tilastotietoon keskittyvä sivusto Statista.com kertoo, että alkuperäiskansojen edustajat ovat enemmistönä vain Grönlannissa ja Ranskan Polynesiassa, muualla on enemmän muualta tulleita tai tuotuja:

https://www.statista.com/chart/18981/countries-with-the-largest-share-o…