Mitkä olivat säännöt kuulutuksesta ennen vihkimistä 1980 luvulla? Esim pakollisuus ja aika ennen aviota?

Kysytty

Mitkä olivat säännöt kuulutuksesta ennen vihkimistä 1980 luvulla? Esim pakollisuus ja aika ennen aviota?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aikaisemmin kuulutusten hakemisella tarkoitettiin avioliiton esteiden tutkimista. Avioliittolaki muuttui tältä osin vuonna 1988. Vuoden 1929 Avioliittolain 4. luvusta  voi lukea kuuluttamisesta:

Avioliittolaki 234/1929 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®

Nykyään voimassa olevan lain voi lukea täältä:

Avioliittolaki 234/1929 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®