Otsikko
Mitkä olisivat hyviä populaaritieteellisiä teoksia ihmisten älykkyyden tutkimuksesta (suomeksi tai englanniksi)?

Kysytty

Mitkä olisivat hyviä populaaritieteellisiä teoksia ihmisten älykkyyden tutkimuksesta (suomeksi tai englanniksi)? Mielellään melko ajankohtaisia ja tuoreita julkaisuja.

Vastaus

Vastattu

Paavilainen, Petri: Kuinka ajatukset syntyvät : aivotutkimuksen ajankohtaisia kysymyksiä. Gaudeamus 2020.

Mattila, Antti: Ratkaisu : ajattele toisin. WSOY 2020.

Uusikylä, Kari: Lahjakkuus. PS-kustannus 2020.

Cam, Philip: 20 ajattelun työkalua : opas tutkivan ajattelun opettamiseen. niin & näin: Eurooppalaisen filosofian seura ry 2020.

Robson, David: Älykkyysloukku : miksi teemme tyhmiä virheitä ja miten tehdä parempia päätöksiä. Tuuma-kustannus 2020.

Huotilainen, Minna: Näin aivot oppivat. PS-kustannus 2019.

Tässä muutama kirjaston tietokannasta löytyvä teos, joiden asiasanoina on käytetty esim. sanoja älykkyys, ongelmanratkaisu, ajattelu.