Mitkä olisivat hyviä 1700-luvun Ranskaan sijoittuvia romaaneja?

Kysytty

Mitkä olisivat hyviä 1700-luvun Ranskaan sijoittuvia romaaneja? Suomen kielellä saatavissa olevia käännösromaaneja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä löytämiäni vinkkejä. Suluissa alkuperäinen ilmestymisvuosi. Lisätietoja kirjoista löytyy esim. Kirjasammosta: https://www.kirjasampo.fi/fi.

Diderot, Denis: Tämä ei ole tarina (novellikokoelma) (1773)

Erickson, Carolly: Minä, Marie Antoinette (2012)

Hugo, Victor: Yhdeksänkymmentäkolme : romaani Ranskan vallankumouksen ajoilta (1847)

Laclos, Choderlos de: Vaarallisia suhteita (1782)

Prévost, abbé: Manon Lescaut (1731)

Süskind, Patrick: Parfyymi : erään murhaajan tarina (1985)

Kotimaisista kirjailijoista Milja Kaunisto on kirjoittanut vuosina 2016-2018 vallankumouksen aikaan sijoittuvan Purppuragiljotiini-trilogian, johon kuuluvat romaanit Luxus, Corpus ja Status.