Mitkä kirjat kertoisivat nuorten kulutustottumuksista vaatteiden suhteen. Ja kulutustottumuksen teoriasta KIITOS

Kysytty

Mitkä kirjat kertoisivat nuorten kulutustottumuksista vaatteiden suhteen.
Ja kulutustottumuksen teoriasta
KIITOS

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On hieman vaikeaa löytää kirjallisuutta nuorten kulutustottumuksista erityisesti vaatteisiin liittyen, mutta jospa seuraavista olisi kuitenkin apua.

Oulun kaupunginkirjastosta löytyi esim.
- Helenius, Pia: Nuorten kulutus ja identiteetti 90-luvun Suomessa, Hki : Kuluttajatutkimuskeskus.
- Lampikoski, Kari: Kuluttajavisiot : näköalojan kuluttajakäyttäytymisen tulevaisuuteen. Porvoo : WSOY, 2000. Aineiston saatavuuden voit katsoa aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html .

Kotitalous- ja kuluttaja-asiain tutkimuskeskus on julkaissut sarjaa Nuoret kuluttajina, esim.
- Nuoret kuluttajina, osa 4 : nuorten kulutusmenojen kehitys kotitalouksissa vuosina 1981 ja 1985. 1992
- Nuoret kuluttajina, osa 5 : kulutus nuorten elämässä. 1992.
On olemassa myös Nuorisobarometri-sarja, jossa on ilmestynyt mm.
- Saarela, Pekka: Selvitys 15-29 -vuotiaiden suomalaisten nuorten koulutukseen...kulutukseen ja huumeisiin liittyvistä käsityksistä. 1999.

Internetistä löytyy Kuluttajatutkimuskeskuksen tietokanta http://www.kuluttajatutkimuskeskus.fi/triphome/tutkimus/tutkimus.html. Nuorisotiedon kirjaston tietokannasta voisit katsoa esim. hakusanalla kuluttajakäyttäytyminen http://www.alli.fi/nuorisotutkimus/nuoriso-www/index.html .

Lehtiartikkeleita voit etsiä käsikirjastossa Aleksi-tietokannasta. Muutama esimerkki löytyneistä:
Wilska, Terhi-Anna: Nuoret murtavat kulutustapoja. Helsingin sanomat, 28.9.2000.
Pekonen, Laura: Amerikassa isin raha palaa. Helsingin sanomat, 27.2.2000.
Autio, Minna: Nuoret, työ ja kulutus, Kotitalous, 1999:9, s. 15-17.