Mitenkähän meneekään sanat lauluun "silloin Pekka Naakka lensi tähtiin saakka"?

Kysytty

Hei!
Mitenkähän meneekään sanat lauluun "silloin Pekka Naakka lensi tähtiin saakka"?

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on "Pekka Naakka" (kirjoitetaan joskus myös "Pekka-naakka") ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Kirsti Puhtila. Laulu alkaa: "Korkealla kalliolla tähtitorni on". Ensimmäisen säkeistön lopussa lauletaan: "Sitten Pekka Naakka lensi tähteen saakka..."

Laulun sanat löytyvät esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osasta 9 (s. 62).

Laila Halmeen esityksen voi kuunnella täältä:

https://www.youtube.com/watch?v=WAJXUL7_ckQ