Mitenkä kun Max. Lainauskerrat on 5 krt etänä. Voiko kirjan noiden jälkeen palautuksen yhteydessä lainata uudestaan. Oletuksena siis, että sillä ei ole…

Kysytty

Mitenkä kun Max. Lainauskerrat on 5 krt etänä. Voiko kirjan noiden jälkeen palautuksen yhteydessä lainata uudestaan. Oletuksena siis, että sillä ei ole varauksia. Ja tarkoitan "heti" palautuksen jälkeen. Osassa esim. Kouvolan pääkirjastossahan se maleksii muuten tunteja "lainauskone huoneessa" ennen palautumista hyllyihin. Näin ainakin meillä käynyt. Saako kirjan sieltä takaisin kysymällä infosta? Kun taas esim. Haanojan kirjastossa se vain itse laitetaan palautetut hyllyyn. Saako siitä lainata? Vai Onko näissä joku "karenssi"?

Vastaus

Vastattu

Jos lainaamastasi kirjasta ei ole varausta ja uusintakerrat ovat täynnä niin palauta aineisto asiakaspalvelussa niin saat sen heti takaisin ja lainatuksi. Se on henkilökunnalle nopeampaa kuin käydä läpi palautusautomaatilla palautettua aineistoa ja etsiä uudelleen lainaan haluamaasi teosta. Mitään karenssia ei ole aineistolla, josta ei ole varauksia.