Otsikko
Miten yritys saa tietoa Internetin kautta sille tärkeistä asiakaskohderyhmistä ja mitkä on hankaluudet niiden löytämisessä?

Kysytty

Miten yritys saa tietoa Internetin kautta sille tärkeistä asiakaskohderyhmistä ja mitkä on hankaluudet niiden löytämisessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa lähdeviitteitä lähinnä Internet-markkinointiin.

Kuopion ammatillisen aikuiskoulutuskeskuksen markkinointisivut: http://www.aedu.kuopio.fi/markkinointi Sivulta http://www.aedu.kuopio.fi/markkinointi/1mviestin.htm löytyy useita mainintoja kohderyhmän määrittelystä, nämä löytää nopeasti selaimen ’etsi tältä sivulta’ –toiminnolla (esim. ylävalikosta Muokkaa > Etsi tältä sivulta).

Internet-sisältöjä ja resursseja myyvä Aniway on sivustossaan (http://www.aniway.fi/internet_markkinointi.htm) käsitellyt sähköistä markkinointia.
Aniwayn valikossa on hakutoiminto, josta löytyy hakusanalla kohderyhm useita linkkejä yrityksen omille sivuille.

Vaasan yliopistossa kursseja vetävän Anna Fergusonin artikkelissa Verkkostrategian määrittely sivutaan kohderyhmän löytämistä: http://www.uwasa.fi/~a70894/mjam/multi2.html

Kuluttajatutkimukset –hankkeen (KULTU-hankkeessa mukana Tampereen teknillisen korkeakoulun Digitaalisen median instituutti ja Tampereen yliopiston Liiketaloudellinen tutkimuskeskus) linkkikokoelma: http://www.dmi.tut.fi/kultu/linkit.html

Runsas linkkikokoelma, tosin tehty jo v. 1998: http://vrflow.oulu.fi/ecomm.htm Tässä linkkikokoelmassa on ryhmä Markkinointi ja mainonta.

Internet-artikkeli: http://www.jyu.fi/~hananna/internet

Jyväskylän yliopiston kirjastossa (http://www.jyu.fi/library) tehty Petteri Venolan pro gradu –työ Markkinointiviestintä Internetissä on sähköisessä muodossa osoitteessa http://docuweb.jyu.fi/scripts/webmain.dll

Lähdeviitteitä löytyy kauppa- ja teollisuusministeriön alaisena toimivan Kuluttajatutkimuskeskuksen sivuilta http://www.kuluttajatutkimuskeskus.fi/julkaihe98.html > Kulutusyhteiskunnan kehitys ja muuttuvat markkinat. Ainakin joitakin julkaisuja saa kirjastoista, esim.:
Peura-Kapanen: Lapset ja kaupallinen vaikuttaminen internetissä on opiskelijakirjastossa Helsingin Kaisaniemessä (http://www.opiskelijakirjasto.lib.helsinki.fi).
Hyvönen: Sähköinen kaupankäynti - edut, ongelmat ja riskit kuluttajille löytyy Helsingin yliopiston Kansainvälisen talousoikeuden instituutin (KATTI) kirjastosta (http://www.helsinki.fi/katti/suomi/library/library.html).

Muutama hyödylliseltä vaikuttava kirja Helsingin kaupunginkirjastossa:
de Kare-Silver, Michael: e-shock – the electronic shopping revolution : strategies for retailers and manufacturers. Macmillan Business 2000, 292 s.
Fellenstein, Craig & Wood, Ron: Exploring E-commerce, global E-business, and E-societies. Prentice Hall 2000, 269 s.
Smith, Rob & Thompson, Mark & Spearer, Mark: The complete idiot’s guide to e-commerce. Que 2000, 363 s.
Hedman, Anders: Kaupankäynti ja markkinointi Internetissä. Pagina 1999, 310 s.

0 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.