Miten voisin selvittää, kuka on ottanut valokuvat Pohjolan sanomat -lehden 28.12.1954 sivun 4 vasemman ylälaidan artikkeliin?

Kysytty

Miten voisin selvittää, kuka on ottanut valokuvat Pohjolan sanomat -lehden 28.12.1954 sivun 4 vasemman ylälaidan artikkeliin?

Vastaus

Vastattu

Ellei kuvaajan nimeä ole mainittu kuvan yhteydessä, asian selvittäminen voi olla vaikeaa. Pohjolan sanomista on julkaistu ainakin kaksi historiikkia, joista voisi etsiä tietoa siitä, minkänimisiä valokuvaajia lehdessä on tuohon aikaan ylipäätään työskennellyt, mutta kuvien yksilöimiseen en valitettavasti keksi keinoa.

Mainitut teokset ovat
Siikala, Iiris: Pohjolan sanomat 1915-1965 : Tapahtumia ja kannanottoja (1970)
Jussila, Pentti: Eikö sitä totuutta saisikaan sanoa : Pohjolan sanomien yhdeksän vuosikymmentä (2005)