Miten voisi tehdä saippuakuplia itse? Kaupan saippuakuplat puhaltaa helposti kerralla, niin miten voisin itse tehdä saippuakupla-ainetta? Jos joku ohje…

Kysytty

Miten voisi tehdä saippuakuplia itse? Kaupan saippuakuplat puhaltaa helposti kerralla, niin miten voisin itse tehdä saippuakupla-ainetta? Jos joku ohje löytyisi... Kiitos etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saippuakupla-aine on nimensä mukaisesti saippuaa ja vettä eli pari tippaa vaikka astianpesuainetta ja loput vettä. Näin kirjastonhoitaja ainakin muistaa lapsena homman hoidelleensa.
Tieteellinen näkökulma saippuakupliin löytyy seuraavasta linkistä:
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/kysykemiasta/arkisto/saippuakupli…