Miten voin selailla tampereen kirjastojen video- tai dvd-kokoelman tarjontaa Internetissä? En löytänyt näistä linkkejä, ainoastaan kirjoista.

Kysytty

Miten voin selailla tampereen kirjastojen video- tai dvd-kokoelman tarjontaa Internetissä? En löytänyt näistä linkkejä, ainoastaan kirjoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston videot/dvd:t löytyvät PIKI-verkkokirjastostamme osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?
Kirjallisena listauksena ja verkkosivumuotoisena ei sivustoltamme videoita, sillä kokoelmissamme on jo pelkästään dvd-nimekkeitä 4372 ja videoita vielä paljon enemmän.
PIKI-verkkokirjastosta löytyvät tiedot myös kaikista hankintavaiheessa olevista eli tilatuista teoksista.
Palvelun etusivulla on kohta Lisärajaukset, josta löytyvät aineistolajit. Voitte hakea joko pelkästään tällä aineistolajilla tai tehdä hakuja, johon yhdistätte jonkin muun hakukriteerin esim. tekijän(näyttelijä, ohjaaja, käsikirjoittaja tms), asiasanan eli aiheen (asiasanojakin voi olla usemapi samassa haussa (esim. sodat JA saksa).
Lisärajauksia voi tehdä myös kirjaston eri osastojen kokoelmiin tai rajata hakua koskemaan vain uusinta aineistoa jne. Ohjeita hakujen tekemiseen löytyy palvelusta tai suoraan sivulta http://www.tampere.fi/kirjasto/ohjeet/pikiohje.htm.
Tuloslistoja voi lajitella (esim. julkaisuvuoden mukaan) sekä tulostaa omaan käyttönsä.