Miten voin poistaa kirjavarauksestani ei tarvita jälkeen päivämääraän ? Mitä tarkoittaa lukitus samassa yhteydessä?

Kysytty

Miten voin poistaa kirjavarauksestani ei tarvita jälkeen päivämääraän ? Mitä tarkoittaa lukitus samassa yhteydessä?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston henkilökunta voi poistaa Ei tarvita jälkeen -päivämäärän eli sinun kannattaa ottaa yhteyttä johonkin Helmet-kirjastoon. Kyseisestä päivämäärärajoitustoiminnosta on luovuttu, mutta vanhemmissa varauksissa näitä saattaa vielä esiintyä.

Kirjastojen yhteystiedot löytyvät Helmet.fi-sivuilta otsikon Kirjastot alta. https://www.helmet.fi/fi-FI

Varauksen lukitseminen tarkoittaa, että jos varauksesi on jonossa, voit pysäyttää varauksen etenemisen jonossa esim. lomamatkan ajaksi. Tällöin varaus ei saavu noutokirjastoon sinä aikana, kun sinulla ei ole mahdollisuutta sitä noutaa. Lukitus pitää sitten muistaa poistaa, kun haluaa varauksen taas liikkuvan. Kirjaston henkilökunta ei voi lukita asiakkaiden varauksia tai poistaa lukitusta, vaan asiakas tekee sen itse kirjautumalla Helmet.fi:ssä Omiin tietoihin.

Helmet.fi:ssä on asiasta lisätietoa: https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Lukitse_var…