Miten voin netin kautta uusia lainojani? Yritin uusia mutta kone sanoi "liikaa uusimisia". Miten voin toimia?

Kysytty

Miten voin netin kautta uusia lainojani? Yritin uusia mutta kone sanoi "liikaa uusimisia". Miten voin toimia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastosta lainatun aineiston voi uusia internetin kautta viisi kertaa, mikäli siitä ei ole varauksia. Viidennen kerran jälkeen kirjat tulee viedä johonkin pääkaupunkiseudun kirjastoista palautettaviksi, jotta näemme, että ne ovat olemassa ja kunnossa.

Mikäli niistä ei ole varauksia, voitte lainata ne samantien uudelleen ja jälleen uusia netin kautta viisi kertaa. Kirjojen varaustilanteen voi tarkistaa HelMet-palvelusta. Mikäli kirjoista on varauksia, joudutte tekemään oman varauksen ja odottamaan palautuvaa kappaletta.