Miten voin käyttää Aleksi-viitetietokantaa? Missä kirjastoissa pääkaupunkiseudulla tai voinko käyttää sitä etänä esim. kirjastokortilla?

Kysytty

Miten voin käyttää Aleksi-viitetietokantaa?

Missä kirjastoissa pääkaupunkiseudulla tai voinko käyttää sitä etänä esim. kirjastokortilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevasta linkistä aukeaa luettelo kirjastoista, joissa Btj:n tuottamaa ja ylläpitämää Aleksi-viitetietokantaa voi käyttää. Pääkaupunkiseudulla tällaisia ovat Eduskunnan kirjaston ja Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastot sekä Diakonia-ammattikorkeakoulun Haaga-Helia -ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun kirjastot.

Tietokannan käyttöoikeudesta kerrotaan näin:
”Palvelua saavat käyttää sopimukseen osallistuvan organisaation opiskelijat, tutkijat, henkilökunta (---) sekä kirjaston paikallisasiakkaat.” Etäkäyttömahdollisuus sinulla olisi siis vain em. oppilaitosten opiskelijana.

https://wiki.helsinki.fi/display/FinELib/Aleksi+-tilaajat
http://wiki.helsinki.fi/display/FinELib/Aleksi