Miten voin etsiä Helmetin hakupalvelusta pelkästään ranskalaisia dvd-elokuvia? Jos laitan hakusanoiksi elokuvat ja ranska, sieltä tulee lukemattomia muunkin…

Kysytty

Miten voin etsiä Helmetin hakupalvelusta pelkästään ranskalaisia dvd-elokuvia? Jos laitan hakusanoiksi elokuvat ja ranska, sieltä tulee lukemattomia muunkin kielisiä elokuvia, koska monissa on tekstitysvaihtoehtoina ranska. Eli onko mitään keinoa etsiä ja saada helmetistä hakutuloksiin esim. vain ranskalaisia, espanjalaisia tms. elokuvia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet on tuossa aika hankala...
Oikein hyvää hakutapaa ei ole, mutta voisit koettaa hakea ranskankielisiä elokuvia kirjoittamalla hakuun "ääniraita ranska".
Silloin DVDssä on ainakin ranskankielinen ääni.
Samoin haulla "ääniraita espanja" ja "ääniraita venäjä" löytyy halutulla puhekielellä varustettuja elokuvia.

Rnaskalaisten tekemää elokuvaa onkin sitten jo vaikeampi hakea, sanoisin jopa mahdotonta löytää niitä kaikkia yhdellä haulla...
Haulla elokuvat ja ranska not yhdysvallat + kielirajaus ranska saat ainakin kaikki ranskankieliset, ranskassa tapahtuvat elokuvat, jota ei ole tehty yhdysvalloissa.

Kokeilla voi myös hakua elokuvat + un film, mutta sekin saa esiin vain osan elokuvista.