Miten voi saada tietoonsa toisen henkilön sähköpostimumeron, kun tietää ao henkilötidot? Tietysti kysymällä ao:lta itseltään. Miten muuten?

Kysytty

Miten voi saada tietoonsa toisen henkilön sähköpostimumeron, kun tietää ao henkilötidot?
Tietysti kysymällä ao:lta itseltään. Miten muuten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksityishenkilöiden sähköpostiosoitteista ei ole olemassa luetteloa tai rekisteriä.

Helpointen saat osoitteen selville kysymyllä asianomaiselta itseltään, mutta voit kokeilla myös etsintää googlen kautta osoitteessa http://www.google.fi/ . Laitat vain hakukenttään henkilön nimen mieluiten lainausmerkkeihin tyyliin "matti meikäläinen". Kannattaa kokeilla myös toisella tavalla eli muodossa "meikäläinen matti". Google hakee nimeä erilaisista nettisivuista. Jos hakemasi henkilön tiedot ovat jonkun yrityksen tai yhteisön nettisivuilta, niin todennäköisesti löydät hänen tietonsa. Kannattaa muistaa, että tulokseksi tulee todennäköisesti suuri määrä samannimisiä vääriä henkilöitä.

Erityisesti nuorten suosiossa olevan Facebook-sivuston kautta löytää tällä hetkellä suuren määrän 10-40-vuotiaiden yhteystietoja. Hakeminen edellyttää, että olet itse kirjautunut Facebookin käyttäjäksi. Kirjautuminen ja käyttö on maksutonta. Facebook löytyy osoitteesta: http://fi.facebook.com/ .