Miten varaustilannetta tulisi tulkita? Esim 1/1 tai 6/28 tai 14/14 tai 27/30. Ohjetta ei löytynyt mistään. Eli onko siis tuossa lainattavissa olevien kirjojen…

Kysytty

Miten varaustilannetta tulisi tulkita?
Esim 1/1 tai 6/28 tai 14/14 tai 27/30.

Ohjetta ei löytynyt mistään. Eli onko siis tuossa lainattavissa olevien kirjojen määrä vai onko 28 varausta ja olen kuudes. Vai miten ihmeessä tuota pitäisi tulkita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varauksissa näkyvistä numeroista ensimmäinen kertoo sinun sijoituksesti varausjonossa ja kenoviivan oikealla puolella oleva numero kertoo varausten määrän. 28 on siis varausten määrä ja sinä olet varausjonossa kuudentena.

Siihen, miten nopeasti saat teoksen, vaikuttaa myös teosten kappalemäärä, jonka voit tarkistaa teostiedoista. Jos avaat teoksen tiedot Helmetissä, lukee varattujen teoksten kohdalla boldatulla kappalemäärä ja varausten määrä. Myös lukittujen varausten määrä vaikuttaa siihen, miten nopeasti saat varaamasi aineiston.

https://www.helmet.fi/fi-FI