Miten vaihdan riviä kirja-arvostelussa? Ruudussa, johon teksti kirjoitetaan enter-näppäimellä saa rivinvaihdon aikaan niin kuin normaalistikkin. Lopullisesta…

Kysytty

Miten vaihdan riviä kirja-arvostelussa?
Ruudussa, johon teksti kirjoitetaan enter-näppäimellä saa rivinvaihdon aikaan niin kuin normaalistikkin. Lopullisesta tekstistä kone kuitenkin jostain syystä jättää pois jokaisen rivinvaihdon. Onko rivin vaihtaminen mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-asiantuntijamme sanoo, ettei rivinvaihto ikävä kyllä ole mahdollista. Kaikki HelMetin kirja-arvostelut tulevat yhtenä kappaleena.

Tässä vielä Helmetin ohje kirjojen arvioimiseen:

Aineiston arvioiminen
Kirjaudu Omiin tietoihisi. Hae esille teos, jonka haluat arvioida. Kohdassa Asiakasarviot voit napsauttamalla antaa teokselle yhdestä viiteen tähteä.

Voit muuttaa omia arviointejasi napsauttamalla Omissa tiedoissasi painiketta Omat tähdet ja sen jälkeen aiemmin antamiasi tähtiä.

Omissa tiedoissasi näet omat arviointisi oransseina tähtinä. Omien tietojesi ulkopuolella näet ryhmäarvioinnit vihreinä tähtinä. Harmaat tähdet merkitsevät, että teosta ei ole arvioitu.

Jos tahdot antaa teoksesta sanallisen arvion, avaa teoksen täydet tiedot ja napsauta linkkiä Kirjoita arviointi. Kirjoita otsikko ja arviointi niille varattuihin kenttiin ja napsauta painiketta Jatka. Saat ilmoituksen ”Hyväksy arviosi julkaistavaksi”. Tarkasta kirjoittamasi teksti ja napsauta painiketta OK, tai jos haluat muuttaa tekstiä, painiketta Peruuta.

Voit tarkastella ja poistaa omia kirjallisia arvioitasi kirjautumalla omiin tietoihisi ja napsauttamalla linkkiä Omat arvioinnit.

Teoksista annetut sanalliset arviot löytyvät teoksen täysistä tiedoista linkin Kirjoita arviointi alapuolelta. Sanalliset arviot päivittyvät julkisesti näkyviin viiveellä. Sitä ennen näet omissa tiedoissasi arvioinnin kohdalla maininnan ”Odottaa hyväksyntää”.