Miten tulkita Arabian astioiden pojassa olevat merkinnät, astioden ikä? Esim. isopiippu, 3 isoa a:ta ja numerot 12 26.

Kysytty

Miten tulkita Arabian astioiden pojassa olevat merkinnät, astioden ikä? Esim. isopiippu, 3 isoa a:ta ja numerot 12 26.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Astioiden ikää ei voi päätellä pelkästä tehtaanmerkistä, sillä merkki on voinut olla käytössä jopa kymmeniä vuosia. Tehtaanmerkin lisäksi astioiden iän määrittämiseen vaikuttaa astioiden malli ja koriste.

Joitakin tehtaanmerkkejä löytyy Arabian internetsivuilta: http://www.arabia.fi/designor/web/arabiawww.nsf/pages/1F17BAB0CF7E5AF7C…

Merkintöjen tulkinta-apua antaa myös Arabian museo:
http://www.arabianmuseo.fi/designor/web/museumarabia.nsf/pagesbyid/7F5D…

Arabian museon sivuilla suositellaan mm. Marjut Kumelan Arabia-kirjaa (1987) sekä vanhojen tuotekuvastojen näköispainoksia, joita voit tiedustella kirjastosta.

27 ääntä

Kommentit

Hei ,
En löydä omia lautasia, ovat kauniit seinälle laitettavat arabian turkoosilla reunalla, kullattu täysin reuna ja ruudukas , keskellä maalattuja kukkia ja takana on ARABIA MADE IN FINLAND W-62 JA kultakirjaimin DV, näitä on minulla 2 erittäin kaunista lautasta enkä tiedä minkä arvoisia voivat olla ,varmasti harvinaisia, kun en koskaan ole nähnyt missään, löysin kirpparilta ja täysin virheettömät ovat.

anteeksi 2-62 ja DV