Miten tai mistä löytäisin kritiikin tai blogin, joka käsittelee mielenterveyttä ja muiden ihmisten suhtautumista siihen?

Kysytty

Miten tai mistä löytäisin kritiikin tai blogin, joka käsittelee mielenterveyttä ja muiden ihmisten suhtautumista siihen?

Vastaus

Vastattu

Suomessa julkaistavia blogeja voi hakea osoitteessa blogit.fi. Hakukenttään "etsi blogeja ja postauksia" voi laittaa hakusanoja tai voit myös selailla blogeja aiheittain. Haku tuo tuloksiksi yksittäisiä postauksia tai koko blogin, jos se käsittelee yksistään haettua aihetta.

Tässä tapauksessa paras hakusana on mielenterveys. Se tuottaa laajan tuloksen erilaisia kirjoituksia, mutta ei yhtäkään täsmävastausta kysymykseesi liittyen. Sinun täytyy selailla ja silmäillä saatuja hakutuloksia ja arvioida, mitkä niistä ovat itsellesi osuvimpia sisällöiltään.

Mielenterveyspuolen toimijoilla, yhdistyksillä, järjestöillä ja tukiyhdistyksillä, on myös jokaisella omat sivunsa ja fooruminsa. Heidän sivuiltaan löytyy blogeja ja kirjoituksia erilaisista näkökulmista mielenterveyteen liittyen. Toimijat on koottu sivuille makupalat.fi  hakusanan mielenterveys alle. Näistä toimijoista kannattaa katsastaa ainakin seuraavat sivut: Mieli ry, mielenterveystalo.fi, jossa on erikseen sivut aikuisille ja nuorille, finfami.fi ja Nyyti.