Otsikko
Miten Täällä pohjantähden alla 1 osaa voisi verrata Schildtin Sateenkaareen?

Kysytty

Miten Täällä pohjantähden alla 1 osaa voisi verrata Schildtin Sateenkaareen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runar Schildtiä ja Väinö Linnaa yhdistää kirjailijana mm. taitava elävän puhekielen käyttö, psykologinen herkkyys ja loistava ympäristönkuvaus.
Aihepiireiltäänhän nämä kirjat eivät ole yhteneväiset kuten eivät myöskään historialliselta ajankohdaltaan.
Jokainen henkilö kuitenkin lukee ja kokee teokset oman itsensä kautta, joten on aika vaikea tarkasti tulkita teosta toisen puolesta.
Ehkäpä parhaaseen analyysiin pääset lukemalla kyseiset teokset itse ja tulkitsemalla ne oman lukukokemuksesi kautta.