Miten saisin kirjastokortin Munkkiniemen kirjastoon?

Kysytty

Miten saisin kirjastokortin Munkkiniemen kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainausoikeuden ja kirjastokortin saa esittämällä voimassa olevan kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen. Nämä ovat:

EU-maiden henkilöllisyystodistus
passi
suomalainen ajokortti
kuvallinen Kela-kortti
Helsingin vastaanottokeskuksen asukaskortti

Kotiosoitteen on oltava Suomessa.

Alle 15-vuotias, laitos tai yhteisö saa lainausoikeuden lainaajaksi oikeutetun täysi-ikäisen takaajan kirjallisella suostumuksella. Suostumus annetaan oheisella lomakkeella. Sen molemmat osat on täytettävä.

Kirjastokortti on henkilökohtainen. Kirjastokortin omistaja tai takaaja on vastuussa kaikesta hänen kortillaan lainatusta aineistosta. Jos kortti katoaa, pitää siitä ilmoittaa välittömästi kirjastoon.

Kortti on aina esitettävä lainattaessa ja lainoja uusittaessa lainausoikeuden tarkistusta ja lainojen rekisteröintiä varten.

Kadonneen tai turmeltuneen kirjastokortin uusimisesta peritään maksu.

Kirjastokortti käy kaikissa Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan kaupunginkirjastojen toimipisteissä.

Lisätietoja http://www.lib.hel.fi/page.asp?_item_id=1551