Miten saan tietoa jos haluan tiettyjä kirjoja kun en muista teosten nimiä mutta kansikuvat muistan? Olen kiinnostunut Romanovien tapahtumista. Olen lukennut…

Kysytty

Miten saan tietoa jos haluan tiettyjä kirjoja kun en muista teosten nimiä mutta kansikuvat muistan? Olen kiinnostunut Romanovien tapahtumista. Olen lukennut todella paljon sukuun liittyviä kirjoja ja toinen josta haluan lisää lukea on Jackie Kennedystä ja koko klaanista olen siitäkin lukennut aika paljon

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan pelkän kansikuvan avulla voit tuskin kirjoja löytää. Pääkaupunkiseudun kirjastojen Helmet-tietokannasta (www.helmet.fi) saat luettelon Romanovien sukua käsittelevistä kirjoista menemällä aihe-hakuun ja kirjoittamalla ruutuun Romanov tai Romanov, suku. Uusimmasta päästä ovat esim. kirjat Zeepvat, Tsaariperheiden kuva-albumi (2005) ja Erickson, Alexandra,the last tsarina (2002).

Samalla tavoin löydät Kennedyjä käsitteleviä kirjoja: aihe-hakuun sana Kennedy tai Kennedy, suku. Elämäkertoja ovat mm. Donald Spoton Jacqueline Bouvier Kennedy Oasis - elämäkerta (vuodelta 2000) tai Jacqueline Kennedy, toimittaneet Aili Palmen ja Kirsti Korpi (1964).