Miten saan lainattua iskuporakoneen kun sitä ei voi varata kuten kirjalainaa? Minua lähin kirjasto on nöykkiön kirjasto Espoossa. Ystävällisin terveisin

Kysytty

Hei, Miten saan lainattua iskuporakoneen kun sitä ei voi varata kuten kirjalainaa? Minua lähin kirjasto on nöykkiön kirjasto Espoossa.

Vastaus

Vastattu

Tällä hetkellä ei iskuporakonetta näytä olevan lainattavissa Espoossa. Poravasara on iskuporakonetta tehokkaampi. Helmet-haussa hakusana poravasara näyttää tuloksena että poravasaroita on (tällä hetkellä) HYLLYSSÄ -tilassa, ja silloin lainattavan poravasaran pitäisi löytyä lainattavaksi kirjastossa asioinnin yhteydessä.

Poravasaraa ei voi kuitenkaan varata kuten kirjoja, ja siksi poravasaran löytyminen sitä etsimään lähteneelle on hieman onnen kauppaa. Kirjastoon jossa poravasara on HYLLYSSÄ -tilassa, voi kuitenkin soittaa (ks. kirjaston yhteystiedot netistä) ja kysyä voiko sen varata itselle pian noudettavaksi.

Helsingin Etelä-Haagan kirjasto kertoo Helmetissä että "poralle on varauslista kirjastossa." Tällä hetkellä (3.6. klo 18:28) poravasaraa saa vain Pohjois-Haagan ja Etelä-Haagan kirjastoista. Lähempänä Nöykkiön kirjastoa olevien poravasaroiden saatavuus voi muuttua aina kun kirjasto on auki. Helmetin saatavuustiedot ovat reaaliaikaisia.