Miten saan äänikirjan älypuhelimeeni helposti

Kysytty

Miten saan äänikirjan älypuhelimeeni helposti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tietoa kirjastojen e-aineistosta vastaavalta:

Kirjastoilla ei ole vielä kokoelmissaan äänikirjoja digitaalisessa muodossa älypuhelimeen ladattavaksi. Poikkeuksena HelMet kirjastoiden e-kirjakokoelmat, joissa Overdrive kokoelmasta löytyy myös äänikirjoja. Ohjeet äänikirjan lataamiseksi löytyy HelMet kirjatojen sivulta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet/Ohjeet_ekirjapalveluihin(25…

Eli ensin tarvitaan HelMet kirjastokortti, puhelimeen tulee ladata Overdrive lukuohjelma puhelimen sovelluskaupasta, lukuohjelma tulee valtuuttaa adobe tunnuksella ja sovellukseen täytyy määrittää HelMet kirjastojen kokoelma, josta äänikirjat (englanninkieliset) ovat ladattavissa. Tämä sujuu suhteellisen helposti, kun käynnistää lataamisen jälkeen ohjelman ensikerran. Se siis ohjaa tekemään tunnukset ja valtuuttamaan ja tämän jälkeen määrittämään kirjaston kokoelman.

Tämän kevään aikana HelMet kirjastot lanseeraavat asiakkailleen myös kotimaisen äänikirjakokoelman (pienen) Ellibs-kirjastoon. Ellibs-kirjastossa voi myöhemmin keväällä kuunnella äänikirjoja helposti ns streemalla, eli suoratoistamalla. Pilotoimme äänikirjat HelMet alueella nyt keväästä vuoden loppuun ja pyrimme saamaan äänikirjat valtakunnalliseen jakeluun kirjastoihin ensi vuoden alusta.

1 ääntä

Kommentit

Hei.
Aikakauslehtien lukeminen ei onnistu kuin Helmet kortilla. Minulla on oulululaisena OUTI-kirjastokortti. Mistä voi hankkia Helmet kortin?