Miten ranskan väestö on sijoittunut? Missä osassa maata asutus on tiheintä entä harvinta? Kiitos, jos vastaisitte.

Kysytty

Miten ranskan väestö on sijoittunut? Missä osassa maata asutus on tiheintä entä harvinta? Kiitos, jos vastaisitte.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastotietoa Ranskan väestön sijoittumisesta löytyy ainakin Statistics Explained -sivustolta, jossa on erilaista Eurooppaan liittyvää tilastotietoa.

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Populat…

Avautuvan sivun Alueelliset väestötilastot ensimmänen kohta käsittelee väestön määrää ja tiheyttä, johon liittyy viereinen englanninkielinen kartta. Karttaa suurenee klikkaamalla ja näkyviin saa tiedot asukkaista per km2.