Miten pystyn uusimaan lapsen kirjastokortilla tehdyn lainan, kun meillä ei ole PIN-koodia hänen tiliinsä?

Kysytty

Miten pystyn uusimaan lapsen kirjastokortilla tehdyn lainan, kun meillä ei ole PIN-koodia hänen tiliinsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alle 15-vuotiaan lapsen kirjastokortilla olevat lainat voi uusia puhelimitse, sähköpostitse tai asioimalla missä tahansa Vaski-kirjastossa. Uusimista varten tarvitaan lapsen kirjastokortin numero. Vaski-kirjastojen toimipisteiden aukioloajat ja yhteystiedot ovat Vaski-verkkokirjaston etusivulla: https://vaski.finna.fi

Lapsen kortille voi lisätä PIN-koodin helpoiten niin, että kirjaston järjestelmään lapsen huoltajaksi merkitty henkilö tulee kirjastoon kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kanssa. Lapsen KELA-kortti nopeuttaa asiointia. Kirjastokortilla ja PIN-koodilla lapsi pääsee muun muassa lainaamaan automaateilla, kirjautumaan verkkokirjastoon ja käyttämään omatoimikirjastoja palveluaikojen ulkopuolella. Lisätietoa PIN-koodista verkkokirjastossa: https://vaski.finna.fi/Content/asiakkaana#pin