Miten pitä toimia että pääseeen näkemään sukuni kirkonkirjat

Kysytty

Miten pitä toimia että pääseeen näkemään sukuni kirkonkirjat

Vastaus

Vastattu

Oletan, että kyse on Laitilan seurakunnasta. Laitilan seurakunnan kirkonkirjoja säilytetään Turun alueellisessa keskusrekisterissä  noin vuodesta 1860 lähtien. Tätä vanhemmat kirkonkirjat ovat Kansallisarkiston Turun yksikössä.  Itse et pääse katselemaan kirkonkirjoja, mutta voit lähettää keskusrekisteriin maksullisen sukututkimuspyynnön.  Tiedot sukututkimuspyynnöistä on koottu sivulle: Sukututkimus - Turun ja Kaarinan seurakunnat (turunseurakunnat.fi)

Jos on kyse vuotta 1860 vanhemmista kirkonkirjoista, voit ottaa yhteyttä Kansallisarkiston Turun toimipisteeseen. Yhteystiedot: Aukioloajat - Kansallisarkisto

Laitilan seurakunnan kirkonkirjoja on myös digitoituna ja vapaasti luettavana Suomen sukututkimusseuran HisKi-tietokannassa.  Tietokannan alkusivulta Historiakirjat - 2 - Varsinais-Suomi (genealogia.fi) täytyy valita seurakunta ja sen jälkeen esimerkiksi syntyneiden ja haudattujen tai vihittyjen luettelo.   Luettelot eivät ole täydellisiä ja hakeminen vaatii kärsivällisyyttä.

0 ääntä

Kommentit

Löytyykö rippikirja jostakin ajanjaksolle 1910 - 1920? Nehän ovat yli 100 vuotta vanhoja. Tuoreimmat löytämäni ovat 114 vuotta vanhoja.