Otsikko
Miten päättyy vanha runo "Tammi-, helmi-, maaliskuussa meillä tuima talvi on jne.". Mitkä ovat marraskuu-joulukuun säkeet?

Kysytty

Miten päättyy vanha runo "Tammi-, helmi-, maaliskuussa meillä tuima talvi on jne.". Mitkä ovat marraskuu-joulukuun säkeet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo vuodenajoista sisältyy esimerkiksi kirjaan Hietala - Seppälä: Koulun juhlat : ohjelmakirja peruskoulun 1.-6. luokille (Gummerus, 1982). Saat runon sähköpostiisi.

Lähteet:
https://www.vaskikirjastot.fi/web/arena
Hietala - Seppälä: Koulun juhlat : ohjelmakirja peruskoulun 1.-6. luokille (Gummerus, 1982)

15 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Marraskuussa musta maa,
valkolunta vartoaa.
Joulukuu jo joutuu,
juhlariemun tuoden,
Kaunihisti päättää,
kalenterivuoden.

Äitini on oppinut viieisen säkeen suraavasti koulussa 30-luvun lopussa.
Joulukuu on viimeiseksi kaiken hyvän päätteheksi.

Runon tekijä?