Miten pääsisin äänikirjan lukijaksi. Todella kiinnostava juttu. Luen oikein venäläiset nimet ja paino on oikein. Myös Venäjän kieli suju. Olisko…

Kysytty

Miten pääsisin äänikirjan lukijaksi.
Todella kiinnostava juttu. Luen oikein venäläiset nimet ja paino on oikein. Myös Venäjän kieli suju.
Olisko mahdollisuuksia.

Vastaus

Vastattu

Äänikirjojen lukijat ovat taitaneet löytyä aiemmin lähinnä näyttelijäkoulutuksen saaneiden joukosta. Celia-kirjaston sivuilta löytyy tieto, että he hankkivat äänikirjansa Silencio- ja Dramafoni-studioilta. Silencion lukijaksi pääseminen vaatii näyttelijäkoulutuksen ja Dramafonikin hakee äänenkäytön ammattilaisia.

Muita äänikirjastudioita ovat ainakin Artlab, Sakon Studio ja Book Brothers.

Äänikirjojen lukijoita on haettu myös ainakin Nelonen Median Supla-palveluun.