Miten pääsen lukemaan lainaamaani eKirjaa? Latasin teoksen Portugal Travel Guide/ Lonely Planet eKirjana, mutta kun klikkaan teosta kirjahyllyssäni, aukeaa…

Kysytty

Miten pääsen lukemaan lainaamaani eKirjaa? Latasin teoksen
Portugal Travel Guide/ Lonely Planet eKirjana, mutta kun klikkaan teosta kirjahyllyssäni, aukeaa ainoastaan sen kansi. En myöskään pysty palauttamaan teosta, kun se on kerran ladattu (sitä ei tosin ole ladattu koneelleni...).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En osaa suoraan päätellä ongelman syytä. Testasin itse sähköisten matkaoppaiden lainausta, OverDrive-palveluun kirjautumisessa tuntui olevan ongelma. Minua neuvottiin kuitenkin tyhjentämään selaimen muisti ja evästeet, mikä auttoikin kirjautumisongelmaan. Ehkä se auttaa muihinkin ongelmiin. Pieniä ongelmia e-kirjastossamme siis on.

Kysymyksestä ei käy ilmi, onko kirja tarkoitus lukea puhelimella, mobiililaitteella vai tietokoneella. Koska et selitä tilannetta tarkemmin, annan yleisohjeet sähkökirjojen lainaamiseksi.

1.Hanki itsellesi ilmainen Adobe ID-tunnus osoitteesta http://www.adobe.com/fi/. (Eikö sinulla ole vielä Adobe-tunnusta -linkki).

2. Jos käytät puhelinta tai mobiililaitetta, lataa laitteellesi OverDrive Media Console -lukuohjelma. Jos käytät tietokonetta, lataa Adobe Digital Editions -lukuohjelma. Adobe Digital Editions ohjelman saa osoitteesta http://www.adobe.com/fi/products/digital-editions/download.html. OverDrive Media Consolen voit lada laitteesi omasta sovelluskaupasta (esim. Android-laitteet Play-kaupasta). Auktorisoi lukuohjelma luomallasi Adobe ID-tunnuksella.

3. Tyhjennä koneesi selaimen muisti ja evästeet. Älä kuitenkaan poista evästeitä käytöstä.

3. Lainaa haluamasi matkaopas itsellesi. Lataa (EPUB eBook) kirja laitteesi lukuohjelmaan. Vaikka osaa e-kirjoista voikin lukea selaimessa, haluamaasi Portugal -opasta ei voi vaan kirja täytyy ladata lukuohjelmaan. Jos kirjaa voisi lukea selaimessa, kirjahyllyssäsi näkyisi Lue selaimessa -linkki. Latauksen alussa, kysytään, millä ohjelmalla lataus suoritetaan. Valitse lataamasi lukuohjelma, älä Internetiä.

4.Kun kirja on latautunut, sen pitäisi olla luettavissa. Jos haluat palauttaa kirjan ennen eräpäivää, sinun täytyy siirtyä Overdrive Media Console -ohjelmaan ja poistaa kirja ohjelmasta. Vain selaimessa luettavat kirjat voi palauttaa OverDrive-kirjaston kautta.

4. Lisäohjeita:
Ohjeet -kirjapalveluihin : http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Kirjat/Ohjeet_ekirjapalveluihin(25…
OverDrive : ohjeita http://helmet.lib.overdrive.com/CD5F0BCA-C1A4-4C35-998E-EEBCBB7021CE/10…

Jos ohjeista ei ole apua, voit lähettää uuden, tarkennetun kysymyksen.