Miten pääsen käyttämään Matilda Roslin-Kalliolan arkistoa?

Kysytty

miten pääsen käyttämään Matilda Roslin-Kalliolan arkistoa.

Opiskelen historiaa Helsingin yliopistossa, ja tarve liittyy henkilöhistoriakurssin harjoitustyöhön.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matilda Roslin-Kalliolan arkisto löytyy Tampereen yliopiston käsikirjoitusarkistosta eli Linna-kirjastosta.

https://libguides.uta.fi/c.php?g=486408&p=3364799

Arkiston ohjeissa kerrotaan: "Käsikirjoitusarkiston kokoelmat ovat suljetussa varastossa. Asiakkaan tilaama aineisto noudetaan sieltä käytettäväksi lukusaliin.

Käsikirjoitusarkiston kokoelmien käyttöön tarvitaan lupa.

Osassa aineistoa on lahjoittajien asettamia käyttörajoituksia.

Käyttöluvan myöntämisestä asiakas saa ilmoituksen puhelimitse tai sähköpostiin.

Useimmat käsikirjoitusarkiston kokoelmat löytyvät kohdehenkilön nimellä luetteloista Kohdehenkilöt A-L ja Kohdehenkilöt M-Y. Näihin kuulumaton muu aineisto on järjestetty sisällön mukaan. Myös tästä aineistosta on kirjaston asiakaspalvelussa tarkka luettelo.

Lisätietoa kokoelmien käytöstä saa Linna-kirjaston asiakaspalvelusta puh. 040 190 9699, sähköposti:tietopalvelu@uta.fi"

https://libguides.uta.fi/kasikirjoitusarkisto/ohjeita

Kannattaa ottaa yhteyttä Linna-kirjastoon. He osaavat neuvoa lupahakemuksen laatimisessa ja muissa aineistoa koskevissa asioissa.