Miten on suomennettu "Baker Street Irregulars"? Tämä pitäisi olla yhden luvun nimi Conan Doylen teoksessa "The Sign of the Four", suomeksi "Neljän merkki".

Kysytty

Miten on suomennettu "Baker Street Irregulars"? Tämä pitäisi olla yhden luvun nimi Conan Doylen teoksessa "The Sign of the Four", suomeksi "Neljän merkki".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sir Arthur Conan Doylen teoksesta The Sign of Four (1890) on kaksi suomennosta. Jussi Korhosen suomennoksessa vuodelta 2009 Baker Street Irregulars on suomennettu Baker Streetin palkkasoturit. Lea ja Timo Kukkolan suomennoksessa vuodelta 1999 kyseinen luku on suomennettu Baker Streetin vapaaehtoiset.