Otsikko
Miten on käännetty Canteburyn tarinoiden myllärin tarinan loppu: "And Absolon hath kist hir nether ye; And Nicholas is scalded in the towte. This tale is doon,…

Kysytty

Miten on käännetty Canteburyn tarinoiden myllärin tarinan loppu:
"And Absolon hath kist hir nether ye; And Nicholas is scalded in the towte. This tale is doon, and God save al the rowte!"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivo Lyy on suomentanut nämä Myllärin tarinan säkeet seuraavasti:

-- niin Absalon myös lempi minkä voi / ja painoi rouvan peräsilmään suukon - / niin Nicolaksen pyllyn poltti puukon / tulinen terä... Sellainen se juttu!

Ja Herran haltuun tämä seura tuttu!