Miten netistä voi etsiä itselleen perinteisen kirjeen vaihtokaverin, joka asuu ulkomailla?Kun kaikissa sellasissa sivustoissa tarvi taan yleensä sähköposti…

Kysytty

Miten netistä voi etsiä itselleen perinteisen kirjeen vaihtokaverin, joka asuu ulkomailla?Kun kaikissa sellasissa sivustoissa tarvi taan yleensä sähköposti osoite tai pitää vähintäänkin rekisteröityä niin onko mitään sellasta sivusto josta voi kirjeen vaihtokaverin löytää ilman rekisteröitymistä tai säshköposti osoitetta?

Vastaus

Vastattu

Rekisteröitymistä pyydetään monista syistä, myös käyttäjän oman turvallisuuden takaamiseksi. Kun rekisteröityy vaikkapa keskustelufoorumille ja kirjautuu sisään tunnuksillaan, omia viestejä voi tarpeen tullen muokata tai poistaa myöhemmin. Jos haluaa löytää kirjekaverin, joutuu jossakin vaiheessa luovuttamaan nimensä ja yhteystietonsa, mikä ei ole kovin tietoturvallista avoimessa verkossa ilman rekisteröitymistä.

Esimerkiksi PenPal-sivusto vaatii kirjautumisen, mutta heidän käyttöehtojensa mukaan sähköpostiosoitteen voi pitää salattuna: voit siis keskustella potentiaalisten kirjekavereiden kanssa ilman, että sähköpostiosoitteesi paljastuu heille.

Penfriend Club ei vaadi rekisteröitymistä. Siellä voi ottaa suoraan yhteyttä ilmoituksen jättäjään. Tässäkin vaiheessa pyydetään sähköpostiosoitetta, mutta viestiin voi vaikkapa kirjoittaa, että etsii ensisijaisesti "snail mail" -kaveria.