Miten monta kertaa dvd:n voi uudelleen lainata?

Kysytty

Hei,

Miten monta kertaa dvd:n voi uudelleen lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMetin käyttösäännöissä mainitaan aineistosta seuraavasti:

Lainamäärä

Sinulla voi olla samanaikaisesti korkeintaan 40 lainaa. Niistä voi olla enintään 5 konsolipeliä, 5 BD-levyä ja 5 DVD-levyä.

Huomaa, että kuvatallenteiden lainauksessa noudatetaan Valtion elokuvatarkastamon määräämiä ikärajoja.

Laina-ajat

Yleinen laina-aika on 28 vuorokautta.

Poikkeukset yleisestä laina-ajasta:

Bestseller-aineisto seitsemän (7) vuorokautta
DVD-levyt, BD-levyt, konsolipelit ja videokasetit seitsemän (7) vuorokautta
Kysytyimpien musiikki cd-levyjen laina-aika voi olla seitsemän (7) vuorokautta.
Saat ennakkotiedotuksen eräpäivästä 2 vuorokautta ennen eräpäivää, jos sinulla on toimiva sähköpostiosoite kirjaston asiakasrekisterissä ja olet valinnut postitustavaksi sähköpostin. Ilmoituksen voit saada myös tilaamalla maksullisen tekstiviestin.

Uusiminen

Voit uusia lainasi HelMet-verkkokirjastossa, kirjastossa tai kirjastoautossa kolme (3) kertaa, jos aineistosta ei ole varauksia. Bestseller-aineistoa ei voi uusia. Ylivoimaisen esteen kohdatessa kirjasto ei vastaa uusinnan epäonnistumisesta johtuvista seuraamuksista, jos kysymyksessä on tekninen häiriö tai verkon häiriö.

Voit lukea käyttösäännöt kokonaisuudessaan verkko-osoitteesta:
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k