Miten löydän vironkieliset kirjat? Mulla on pitkä lista kirjoja, mitä haluaisin tarkistaa, onko joitakin niistä viron kielellä. Yritin etsiä "hakusanat"…

Kysytty

Miten löydän vironkieliset kirjat? Mulla on pitkä lista kirjoja, mitä haluaisin tarkistaa, onko joitakin niistä viron kielellä.
Yritin etsiä "hakusanat" palkista, kun sieltä löytyi kielivalikko, mutta sieltä en saanut yhtään vironkielistä kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Hakusana(t)" on oikea paikka lähteä liikkeelle. Valitse siis ensin "hakusana(t)". Laita palkkiin kaksi tähteä **. Valitse kieleksi viro ja aineistoksi kirja. Saat luettelon vironkielisistä kirjoista pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa.

Jos haluat vain kaunokirjallisuutta, toimi edellä mainittujen ohjeiden mukaan ja valitse lisäksi "kaunokirjat" palkkiin, jossa lukee valmiiksi "koko aineisto". Jos haluat luettelon vain tietokirjoista, valitse palkkiin "tietokirjat". Jos jätät palkkiin "koko aineiston", saat luettelon, jossa on sekä kauno- että tietokirjoja.

Jos tiedät kirjojen tekijät, voit hakea myös tekijän nimellä, ensin sukunimi, sitten etunimi. Esim. jos laitat Meri Lennart HelMetin tekijähakuun, saat näkyville kaikki hänen kirjoittamansa kirjat, joita on pääkaupunkiseudun kirjastoissa. Jos haluat esille vain vironkieliset kirjat, klikkaa kohtaa rajaa/järjestä hakua (löytyy sivun ylälaidasta) sen jälkeen kun olet tehnyt tekijähaun. Linkin takaa löytyy kielivalikko.