Miten löydän sukulaiseni, äitini on kuollut ja minut antoi adoptoitavaksi

Kysytty

Miten löydän sukulaiseni, äitini on kuollut ja minut antoi adoptoitavaksi

Vastaus

Vastattu

Hei!

Löysin adoptioperheet.fi -sivulta Juuret -oppaan
https://adoptioperheet.fi/wp-content/uploads/2019/08/sivut_fin_adoptiop…

Oppaan mukaan (sivu 16) kannattaa ottaa yhtettä adoption hoitaneeseen järjestoon tai syntymäkunnan sosiaalitoimeen, jos adoptio on hoidettu sitä kautta. Adoptioasiakirjoja säilytetään ainakin Pelastakaa lapset ry:n arkistossa vähintään 100 vuotta.