Otsikko
Miten löydän paljon tietoa äänimaisemista Suomessa? Teen koulutehtävää. Helmi Järviluoman tekstiä olen saanut. Ja ulkomaalaisia lähteitä.

Kysytty

Miten löydän paljon tietoa äänimaisemista Suomessa? Teen koulutehtävää. Helmi Järviluoman tekstiä olen saanut. Ja ulkomaalaisia lähteitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tänä vuonna on ilmestynyt äänimaisemasta uusi kirja : - ”Kuultava menneisyys : suomalaista äänimaiseman historiaa”, 2005. Työympäristön äänimaisemasta on myös ilmestynyt tänä vuonna kirja : - Koivusalo, Esko A. : ”Äänimaisema ja työympäristö”, 2005. Tämä kirja ei ole vielä lainattavissa Oulun kaupunginkirjastosta. Kirjassa ”Ympäristökasvatuksen menetelmäopas 2 : Vihreä ihminen” on artikkeli Kankkunen, Olli-Taavetti : Ääniympäristö ja äänimaisema. ”Etnomusikologian vuosikirjassa 7”, 1995 on artikkeli Kurkela, Vesa : Katusoitto, äänimaisema ja karnevaali : näkökulmia ulkotilamusiikin tutkimukseen. Metsän äänimaisemasta on kirjassa ”Puun puhe”, 2001 ja luonnon äänimaisemasta kirjassa ”Luonto virkistys- ja matkailuympäristönä”, 1996. Lisäksi löytyy runsaasti viitteitä kirjastossa asiakkaiden käytössä olevasta yliopistojen yhteistietokannasta Linda. Artikkeliviitteitä löytyy niin ikään kirjastossa käytössä olevista tietokannoista Arto ja Aleksi yli sata.